چگونه گوشت لابستر را بپزم ؟

چگونه گوشت لابستر را بپزم ؟

لابستر یکی از غذاهای دریایی محبوب و خوشمزه است که طرفداران زیادی داره. لابستر از خانواده سخت پوستان است و گوشت آن کمی شیرین و ترد است. ارزش غذایی بالایی دارد و منبع خوبی از پروتئین، روی، فسفر، مس، ویتامین B12 و E است. لابستر همچنین می‌تواند کمک کند به کاهش بیماری قلبی و دیابت

برای تهیه لابسترها، روش های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

  • آسون ترین روش :

– ابتدا آب را به جوش بیاورید ، سپس حرارت را کم کنید

– گوشت خام لابسترها را در مخلوط آب و کره قرار دهید به شکلی که کامل روی لابسترها با آب و‌کره پوشانده شود

– اجازه بدید ۴-۶ دقیقه ؛ تازمانی که گوشت لابستر منسجم و حالت جمع شدن به خود بگیرد بپزد

– در نهایت گوشت را از ترکیبِ آب و‌ کره بیرون بیارید و به همراه لیموترش سرو و نوش جان کنید🍋😋

(میتونید بصورت گرم استفاده کنید یا بزارید کامل خنک بشه و بعد میل کنید✔️)

🔺این پایه ی پخت گوشت لابسترها هست ، درصورت تمایل میتونید سرخ یا گریلش کنید😋👍

  • لابستر به روش آبپز :

این روش ساده ترین و سریع ترین روش برای پخت لابسترها است. برای این کار، کافی است لابسترها را درون آب جوش شور بریزید و بگذارید تا گوشت آن سفت شود. مدت زمان پخت بستگی به اندازه لابستر دارد، اما معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. بعد از پخت، لابسترها را از آب بیرون آورده و با کره، لیمو، سس مایونز یا سس کاکتل سرو کنید2.

  • لابستر گریل شده :

این روش یکی از خوشمزه ترین روش ها برای تهیه لابسترها است. برای این کار، باید لابسترها را از وسط باز کرده و گوشت آن را با کره، سیر، روغن زیتون، زعفران، نمک و فلفل مرین کنید. سپس لابسترها را روی زغال یا تابه گریل قرار دهید و با حرارت ملایم بگذارید تا گوشت آن طلایی و پخته شود. در حین گریل کردن، می‌توانید با قلمو مخلوط کره و سیر را روی گوشت بمالید تا طعم دارتر شود. لابستر گریل شده را با قارچ، سبزیجات گریل شده، لیمو و جعفری سرو کنید3.

  • لابستر سوپرم :

این روش یکی از شیک ترین و لوکس ترین روش ها برای تهیه لابستر است. برای این کار، باید لابستر را از سر و پاهایش جدا کرده و گوشت آن را از پوسته بیرون بیاورید. سپس گوشت لابسترها را با کره، شراب سفید، خامه، نمک و فلفل در تابه سرخ کنید. بعد از اینکه گوشت لابسترها پخته شد، آن را درون پوسته قرار دهید و با پنیر پارمزان روی آن بپاشید. سپس لابسترها را در فر گرم قرار دهید تا پنیر آب بشود و طعم دار شود. لابسترها سوپرم را با برنج، سالاد یا نان سرو کنید.

اینها فقط برخی از روش های مختلف طبخ لابستر هستند و شما می‌توانید با تغییر مواد و ادویه ها، طعم و مزه خود را به آن ببخشید. لابسترها یک غذای خوشمزه و مقوی است که می‌تواند یک وعده غذایی خاص و متفاوت را برای شما فراهم کند. پس از امتحان کردن آن، حتما نظر خود را با ما در میان بگذارید.

قیمت و موجودی انواع لابستر

 

برچسب ها :